Riepu maiņas svarīgums

Kad izvēlaties riepas, Jūs droši vien to sākat ar labākajiem riepu ražotājiem. Pats par sevi saprotams. Izvēlēties uagstas kvalitātes repas ir svarīgi, lai nodrošinātu aito vadītāju un pasažieru dršibu. Tās nodrošina labāku manevrēšanu un bremzēšanu. Tomēr labām riep’m arī nepieciešama labs serviss, tai skaitā – to sezionāla maiņa. Tas nozīmē ziemas riepu lietošana reģionos, kur pamatīgi snieg, bet vissezonas riepas tur, kur ziemas ir siltākas un maigākas.

Iemesli riepu maiņai

Nav svarīgi, kādas riepas ir jūsu īpašumā, jo jebkurai riepai nepieciešama apkope, tai skaitā – ripeu maiņu. Daži autovadītāji uzskata, ka riepu maiņa nav sevišķi svarīga. Viņi pārbauda eļļas līmeni, motoru un veic citus svarīgus mērījumus, atsājot riepas bez ievērības. Ir iespējams pat noteikt tās mašīnas, kurās ripeu rotācija netiek veikta. Priekšējie riteņi šīm mašīnām lielākoties ir melni no bremzēšanas putekļu uzkrāšanās. Iemesls ir pavisam vienkāršs – priekšējās bremzes ir lielākas par aizmugurējām. Tādējādi 80% bremzēšanas tiek veikta ar prikešējām bremzēm.

Neskaitāmi faktori, tai skaitā motora atrašanās vieta, riteņu ass, un pat ceļa apstākļi ietekmē riepu evienādu nodilumu. Vairākums mašīnu, ko varat redzēt uz ceļa mūsdienās, ir aprīkotas ar priekšpiedziņas vai pilnpiedziņas sistēmām. Tas nozīmē, ka tās visas darbojas priekšpiedziņā visu laiku. Priekšējās riepas ar priekšējo motoru parasti tiek noslogotas mazāk, kas arī noved pie lielāka nodiluma. Kādēļ? Šīs mašīnas tiek nosologotas vairāk transmisijas un motora dēļ, kas ir izvietoti automašīnas priekšpusē. Kad auto vadītājs veic bremzēšanu, vairāk svara pārvietojas uz priekšu, tā ievērojami veicinot priekšējo noslodzi. Iedarbināšanas, bremzēšanas un stūrēšanas funkcionalitāte arī ietekmē riepas nodiluma ātrumu. Tas rada pievienotu stresu priekšējām riepām, vēl vairāk palielinot ripeu nodiluma dažādību starp priekšējām un aizmugures riepām.

Tas varētu Jūs pārsteigt, bet arī atrašanās vieta spēj ietekmēt riepu nodilumu. Piemēram, ASV pieņemts pārvietoties pa brauktuves labo malu. Veicot vairāk labo pagriezienu, vairāk nodils kreisajā pusē esošās riepas.

Riepu viendabīgs nodilums ir daudz labāks. Visas riepas strādā vienādi, mašīnu iespējams vadīt, un riepu manevrēšanas spēja ir daudz augstāka. Kad visas riepas veic darbības kopā, Jūs varat mainīt tās visas vienā reizē, un nav nekādas nepieciešamības mainīt atsevišķus riepu pārus. Visu 4 riepu maiņa ļauj uzturēt sākotnējo auto vadīšanas stabilitāti.

Automašīnas vadīšana, motora izvietojums, kā arī ceļa apstākļi ir faktori, kas ietekmē riepas nodilumu. Šie faktori arī nosaka, kādu riepu maiņas veidu nepieciešams izvēlēties, veicot regulāru riepu maiņas procedūru.

Cik bieži nepieciešams mainīt riepas?

Par riepu maiņas biežumu un veidu varat atrast informāciju automašīnas pamācībā. Vairums autovadītāju riepas maina pēc katrām 6000-8000 nobrauktajām jūdzēm, bet labāk sekot ražotāja ieteikumiem. Mehāniķi iesaka mainīt riepas tad, kad tiek mainīta eļļa. Eļļas maiņai ir līdzīgs jūdžu intervāls, tādēļ abas procedūras iespējams apvienot. Tas palīdz ietaupīt laiku un veltīt to svarīgākiem darbiem.

Visizplatītākie riepu maiņas raksti

Laiks saprast, ko nozīmē riepu rotējošā nomaiņa. Riepu rotējošā nomaiņa ir riepas pārvietošana no vienas pozīcijas uz otru, lai nodrošinātu to vienmērīgu nodilumu. Riepu un apmaļu asociācija ir noteikusi trīs galvenos riepu rotējošās nomaiņas veidus, kas var tikt izmantoti vairākumam automašīnu.

Nepieciešams rotēt riepas uz priekšu un krusteniski vai arī alternatīvi X veidā ar priekšpiedziņas riepām.

Riepas tiek mainītas aizmugurēji krusteniskā veidā vai arī tajā paša X veidā aizmugurējās piedziņas automašīnām. Šis riepu maiņas veids ar;i īpaši piemērots mašīnām ar pilnpiedziņu. Tomēr moderno riepu un riteņu sniegums ir mainījies, un ir izveidojušies divi jauni riepu rotācijas rakstu veidi.

Pirmā raksta nosaukums ir “Priekšējā uz aizmugurējo”. Šis raksts ir labs mašīnām ar tā paša izmēra virziena riteņiem.

Otrais raksts ir “No malas uz malu”, un to var izmantot mašīnām ar dažāda izmēra ne-virziena riepām un riteņiem uz priekšējās ass.

Iespējams, ka neviens no riepu rotācijas raksta veidiem nespēj mazināt neviendabīgo nodilumu. Tādā gadījumā nepieciešams noņemt un balansēt visas riepas. Riepu demontāža, uzlikšana un balansēšana nepieciešama mašīnām ar dažāda izmēra virziena riepām un riteņiem, kā arī riepām ar vairākiem priekšējās un aimugurējās riepas novirzījumiem.

Daži mehāniķi apgalvo, ka eksistē 5 riepu nomaiņas raksti. Daudzām mašīnām ir pagaidu rezerves riepa, kas netiek iekļauta riepu rotēšanas sitēmā. Taču, ja rezerves riepa saskan ar pārējiem 4 riteņiem un jau uz riteņa esošajām riepām, tad to vajadzētu iekļaut riepu rotācijas rakstā. Labāk ieteicams sekot ražotāja ieteikumiem riteņu rotācijas sakarā. Taču, ja ieteikumi nav doti, tad sekojiet šīm instrukcijām:

Rotējiet riepu uz priekšu un krusteniski uz mašīnām ar priekšpiedziņu ar tā paša izmēra piemērotu riepu

Rotējiet riepu uz aizmuguri un krusteniski uz mašīnām ar aizmugurējo piedziņu ar tā paša izmēra piemērotu riepu

Ziemas riepu maiņa

Even though winter tires are manufactured from better quality rubber, they also need maintenance and rotation. Studded winter tires are a real help for drivers living in cold and snowy areas because they ensure control on a slippery road. If you want to extend lifetime of winter tires, choose the right rotation pattern. In order to achieve better performance of studded tires during winter time, studded tires should be rotated on regular basis to ensure equal share of workload. Rotation of studded tires will ensure equal wear of all four tires in spite of additional stress and severe weather conditions.

Professional mechanic help

Riepu maiņu labāk veikt speciaļistam, kurš savu amatu pieprot. Tādēļ svarīgi atrast labu mehāniķi, kurš var izvēlēties un piemērot pareizo riepu maiņas vrakstu. Ja riepu rotējošās maiņas procedūru veicat pie viena mehāniķa, viņš pazīst Jūsu spēkratu labāk. Tas var ievērojami atvieglot raksta izvēli. Izvēlieties sertificētu mehāniķi ar vērā ņemamu pieredzi savā jomā.

Riepu rotāciju ieteicams veikt kā regulāru apkopes procedūru. Nekoptas riepas ievērojami palielinās riteņa bojājumus. Atcerieties, ka Jūsu spēkrata laba apkope pagarinās tā mūžu. 

Abonējiet mūsu biļetenu

Atbildēt uz: {{replyComment.author}}
Visi lauki ir obligāti
Komentārs tika veiksmīgi iesniegts

Atgriezties uz augšu